Open/Close Menu Chirurgia umărului și a mâinii, artroscopie umăr, ortopedie sportivă
ruptura supraspinos

Filmul fără sunet este despre operația artroscopică de reinsertie a coafei rotatorilor pe un umăr stâng pentru o ruptură masivă de tendon supraspinos. Artroscopia am efectuat-o în Paris asistat de Dr. Frederic Teboul și Dr. Amir Ghazanfari. Procedura artroscopică a constat în reinserția tendonului supraspinos cu doua ancore (Medial Row Healix Advance, Lateral Row Knotless), tenotomie tendon cap lung al bicepsului, bursectomie submaximală, acromioplastie, rezecție acromio-claviculară.

Reinserție tendon supraspinos – strategie

Ruptura de tendon supraspinos se poate repara artroscopic, minim invaziv. Chirurgia deschisă nu mai este necesară. Cu toate acestea, tehnica artroscopică trebuie adaptată comorbidităților pacientului. Pentru că pacientul este hipertensiv, vizibilitatea artroscopică este redusă datorită sângerării aproape constante. Am abordat o tehnică rapidă de reinserție a tendonului supraspinos și o strategie chirurgicală eficientă care să ne permita reducerea timpului operator și respectiv scăderea riscurilor pentru pacient:

• debridare eficientă ca prim pas,
  • controlul vizibilității prin plasarea portalurilor artroscopice prin incizii mai mici decât de obicei,
  • bursectomie sistematica submaximală,
  • controlul hemoragiei,
  • avivarea zonei de reinserție a coafei si a marginilor ei,
  • folosirea instrumentelor CleverHook pentru trecerea firelor
  • si efectuarea reinserției coafei prin tehnica double row.

Ruptura tendonului supraspinos este una din cele mai frecvente cauze de durere de umăr și de impotență funcțională.

Programează o consultație

Ruptură tendon supraspinos – artroscopia este standardul de tratament

Operația artroscopică a fost dificilă datorită inflamației masive a bursei subacromiale și subdeltoidiene, spațiul de lucru fiind foarte limitat si strâmt. După cum observați, bursa sângerează aproape la orice atingere. Manevrele cu Shaver-ul nu fac decât să inrăutățească vizibilitatea, drept pentru care am fost obligat să lucrez in principal  cu Electrodul de Coblație. Cu toate acestea, am reușit reinserția tendonului supraspinos prin 4 incizii de 6 mm, fără să deschidem umărul. Chirurgia deschisă ar expune pacientul la riscuri marim precum sângerare masivă, risc de infecție, recuperare mai grea, cicatrice mare.

Pacientul a purtat o orteză moale cu perna de abducție 30 grade pentru 4 saptamani zi și noapte, alte 2 săptămâni doar noaptea iar din a 7-a săptămână a inceput recuperarea activă.

In curând voi publica varianta cu explicații voice over, dificultățile și etapele cheie ale acestei operații 🎶👨‍⚕️

Experiența și competența medicului supraspecializat în chirurgia umărului sunt cruciale pentru o terapie de succes cu recuperare rapidă

Succesul tratamentului începe întotdeauna cu o indicație terapeutică bazată pe o vastă expertiză în domeniu. De obicei se indică epuizarea tratamentului conservator și abia apoi sunt efectuate tehnici minim invazive: artroscopia de umăr, chirurgia reconstructivă sau înlocuirea articulației cu o proteză de umăr. Cu un tratament corect orientat și efectuat la timp se pot evita complicarea afecțiunilor umărului.

Dr. Popescu a adus în București experiența și logistica necesare tratării pacienților cu afecțiuni ale articulației umărului. Patologiile cronice, acute, de la severe la ușoare sunt adresate prin metode de tratament minim invaziv. Artroscopia de umăr, artroplastia și chirurgia reconstructivă sunt practicate la cele mai înalte standarde atât din perspectiva dotărilor tehnice și a logisticii medicale. Protocoalele terapeutice sunt similare cu cele din clinicile din Germania și din Franța, acolo unde Dr. Popescu s-a specializat.

Aveți întrebări despre tratamentul afecțiunilor de umăr în sport și în viața de zi cu zi? Pentru informații suplimentare sau programarea unei consultații, accesați vă rog pagina de contact.

Click pentru a afla mai multe despre Dr. Popescu și despre rutina chirurgicală.